5/25/2012

Stop bullying!


前英籍超模Lily Cole 说:

“I remember feeling very insecure. When I'd meet people, I would think they wouldn't like me - that was an actual thought process - because I'm a redhead. It's absolutely absurd. Teachers often let it happen because there isn't a stigma around it in the same way there is, quite rightly, about racism. Any form of bullying should be stamped on because children are so fragile and it affects them

就好像我身边的朋友,他们会对某些字眼特别敏感,例如“pondan”、“乸型”。我们会很自然排挤非同类化的特质,从而形成言语或动作欺压的恶霸举止。你要知道小孩竟是如此的脆弱,某种阴影会随着你成长……

我有个朋友,他因为小时候看着亲戚的儿子吃着罐装幼儿食物,自己没得吃,长大了后竟然爱上了那种食物。小时候,我因为不曾拥有一部机械型削笔机,每当身边的小孩要买文具时,我一定会买部削笔机给他们。

如果我有小孩的话,若有人欺负他,我会鼓他跟那人打架,毕竟他要学习何谓是自我保护……那些年,当人家欺负我时,我的基本功就是:先抓对方的头发,再来扫他一把,最后右脚一举,踢他下体即可。


No comments:

+♡ BLOGOODIES

Popular Posts

Followers